טיפולים ופינוקים לגוף ולנפש

לאחרונה הוזמנת ליום פינוק בספא "דה ז'ה וו" שנמצא ברח' סוקולוב 34 ברמת השרון.

המקום מציע מגוון רחב של טיפולים לגוף ולנפש, ביניהם:

טיפולי פנים רפואיים, פדיקור ומניקור, מסאז'ים, איפור קבוע בשיטת השערות, טיפולי אקנה עם פילינג עמוק, הרמת וצביעת הריסים, מאפרת לאירועים וחבילות ספא לכלות.

אני התנסיתי בשלושה טיפולים:

1. הסרת שיער בטכנולוגית SHR, אשר מתבצעת בסדרת הבזקים במקום פולס בודד ובכך חוסכת המון זמן טיפול.

אין צורך בשימוש במכשירים המקפיאים את האזור המטופל כמו שעושים בלייזר, אין צורך לטעון את ידית המכשיר לפני כל סדרת הבזקים והטיפול ללא כאבים כלל!

היום, כשבועיים לאחר הטיפול שקיבלתי באיזור בית השחי, אני יכולה להעיד שהאיזור חלק ועושה הרושם שנעשתה עבודה מעולה.

2. טיפול נוסף ש"טעמתי" במכון "דה זה וו" וגם זכיתי לטיפול מלא בבית המטפלת (היא מקבלת מטופלים במכון וגם ובביתה בת"א) הוא רפלקסולוגיה עם המטפלת מור גוטמן.

מור מתמחה ברפלקסולוגיה, נטורופתיה וקוסמטיקה טבעית.

אני התנסיתי רק בחלק הרפלקסולוגי, אבל קיבלתי במהלך הטיפול גם לא מעט טיפים מועילים בענייני תזונה.

הטיפול הרפלקסולוגי של מור עוסק בהקלה וטיפול בכאב.

אני ביקשתי שתתמקד בטיפול בכאבי הגב מהם אני סובלת מאוד לאחרונה.

אמנם, כפי שמור אמרה לי לפני, מטיפול אחד לא בהכרח אצליח לפתור הבעיה או לחוש הקלה, אבל התנסיתי בכל זאת.

הטיפול עצמו מרגיש כמו עיסוי עדין בכפות הרגלים, מאוד נעים ולא מעיק כלל.

כפי שמור עדכנה שיכול לקרות: לאחר הטיפול חשתי דווקא יותר את האיזור הבעייתי (בגב) שטופל באמצאות הרפלקסולוגיה בכפות הרגלים, וזה דווקא אמור להיות סימן טוב.

קצת על מור:

מור למדה ארבע שנים בסמינר הקיבוצים ולאחר מכן המשיכה בלימודי קוסמטיקה טבעית, רפלקסולוגיה והטיפול בכאב.

במסגרת טיפולי הנטורופתיה היא מייעצת בנוגע לתזונה ואורח חיים בריא.

טיפולי הרפלקסולגיה מתמקדים בטיפול בכאב -כרוני ואקוטי.

בטיפולי הרפלקסולוגיה מור בודקת את כפות הרגליים, עוברת עליהן ורואה איפה יש בגוף כאב או חולי וממשיכה עם הטיפולים על מנת להקל על אותו מצב של כאב או חולי ולעזור לגוף להבריא. הרגל היא מפה של הגוף והרפלקסולוגיה מאפשרת לטפל בכאב כאשר לא ניתן להגיע לאיזור הפיזי בגוף וגם לגעת ברבדים עמוקים יותר של הכאב דרך הבנת המשמעות הרגשית של האיזור או האיבר הכאוב.

טיפולים ופינוקים לגוף ולנפש מור גוטמן רפלקסולוגיה

התמדה בטיפולים יכולה להביא לשיפור משמעותי ואף להחלמה.

מור מאמינה שהשינוי בא מבפנים, ע"י עידוד כוחות הריפוי הטבעיים של הגוף ורצון המטופל לעשות שינוי הוא הצעד הראשון בתהליך.

יתרונות הרפלקסולוגיה:

הרפלקסולוגיה היא שיטת טיפול שלפיה כל איברי הגוף משתקפים בכף הרגל והוא נעשה דרך עיסוי ולחיצות בנקודות מסוימות בכפות הרגליים. הטיפול בדרך כלל מרגיע ונעים, אך תיתכן הופעת כאבים במקומות מסויימים הדורשים טיפול או רגישים למגע. הרפלקסולוגיה יעילה בטיפול במגוון בעיות, פיזיות ורגשיות, כרוניות ואקוטיות. הטיפול לרוב יכלול טיפול ואיזון של כל מערכות הגוף ובנוסף התמקדות בבעיה ספציפית. לעיתים, לאחר הטיפולים הראשונים עלולה להיות החמרה במצב, תופעה זו נקראת ריאקציה טיפולית, והיא נחשבת לסימן שהטיפול היה יעיל ועזר לגוף לפעול, לרפא ולהניע. -הטיפול בכאב- השיטה עובדת על שחרור רקמת החיבור, איזון מערכת העצבים והמערכת ההורמונלית. רקמת החיבור היא רקמה המשמשת כתמיכה והגנה על איברים בגוף והמרקם שלה דמוי ג'ל. כאשר מסיבה כלשהי ) למשל פציעה, יציבה לא נכונה, מחלה כלשהי ועוד..( זרימת הדם לאיזור נפגעת, היא מאבדת מהאלסטיות שלה ומתקשה, ובכך מכווצת את האיבר או השריר שאותו היא עוטפת. הטיפול מתמקד בריכוך ושחרור הרקמה ובכך תורם לזרימת דם טובה יותר . טיפול אחד יכול להקל על המצב, אך על מנת לאפשר לגוף לחזור לאיזון, מומלץ לעבור סדרת טיפולים כדי להרגיש שינוי והקלה של ממש. במצבים כרוניים מומלץ להפוך טיפול שעוזר לעניין שבשגרה ולהתייחס אליו כאל טיפול שמונע את הישנות הבעיה.

* הטיפול נעים, מרגיע ומשחרר לחצים.
 * הטיפול נוגע גם בגוף הפיסי וגם בנפש.
 * ניתן לטפל ולהקל על מגוון מצבים, כגון: כאבי גב, כאבי ראש, מיגרנות, חוסר איזון הורמונלי, בעיות בתפקוד מערכת העיכול ועוד...
 * הטיפול תורם להנעה ולשיפור זרימת הדם.
 * הטיפול תורם לניקוי מערכות הגוף.
 * הטיפול תורם לשיפור איכות חיים במצבים כרוניים
 *ניתן להרגיש שיפור כבר מהטיפול הראשון.

 לאתר של מור: http://www.morguttman.com/

3. טיפול נוסף לו זכיתי תחילה לטעימה בספא "דה ז'ה וו" וכ"כ התרשמתי שביקשתי לחזור לטיפול מלא אצל אותה מטפלת (בשני המקרים טופלתי בספא "דה ז'ה וו", למרות שניתן לקבוע גם מיקומים אחרים) הוא פסיכוטרפיה גופנית אצל זואי הלל.

זואי היא קודם כל אישה מקסימה חמה ולבבית. שנית, זואי שמה לה למטרת חייה לטפל באנשים בכלל ובנשים שעברו התעללות מינית בפרט.

צורת הטיפול של זואי משלבת ללא הפרדה בין הגוף והנפש.

אם כואב או תפוס לי במקום מסוים, היא תגיד לי מאיפה זה מגיע בצד הרגשי ומה בהתנהלות היומיומית שלי כדאי לשנות.

המגע של זואי הוא מאוד דומיננטי. לא ממש ליטופים, אלא מגע חודר שמורגש היטב ואף מכאיב בנקודות מסוימות, אך מותיר הרגשה שהמקום התקוע השתחרר (ולו במעט).

אני נהניתי מאוד מכל החוויה – מההיכרות עם זואי, מהמגע האינטנסיבי שהרגשתי ש"עושה עבודה", מהשיחה תוכ'כדי הטיפול ומהתובנות שעלו תוכ'כדי. ממליצה בחום רב.

טיפולים ופינוקים לגוף ולנפש זואי הלל

קצת על זואי:

זואי מטפלת כבר חמישה עשר שנים באנשים, בצמתים רגשיים ואישיים קשים ומורכבים.
מעבר להשכלתה כמטפלת פסכותרפיסטית גופנית ועוד קורסים והכשרות שעברה במהלך השנים, היא מאמינה בכל ליבה שהיסוד האישי, האישיותי, הוא נדבך מהותי בטיפול בבני אדם.
ניסיון החיים האישי שלה, החוויות שחוויתה וגם האתגרים הלא פשוטים בהם נתקלה,  מאפשרים לה להבין את כאביהם, שאיפותיהם וצרכיהם של מטופליה, מתוך מקום של הבנה והזדהות רגשית ומנטלית עמוקה.

התפיסה הישנה שהנפש עוברת תהליכים לעצמה והגוף חי בנפרד מהנפש התחלפה בהבנה שמדובר בכלים שלובים שמנהלים יחסים סימביוטיים וצמודים: כדי לרפא את הנפש צריך להבין את הגוף, וכדי שהגוף יחלים צריך למצוא מזור לכאבי הנפש.

הסיפור שלנו איננו הולך לאיבוד ואיננו נשכח: הגוף שלנו, היציבה שלנו, הצלקות שלנו, מספרים אותו בשלמותו. החוויות הקשות והטראומטיות שאנחנו עוברים גורמות לגופנו להתכווץ לתנוחה של התגוננות בדרכים רבות: בהידוק הסרעפת, בכיפוף הכתפיים, בהשפלת הראש, בגב שמסרב להזדקף, בהילוך נוקשה. ויש עוד סימפטומים גופניים רבים שמספרים את הסיפור הנפשי שלנו, וכולם גלויים לידיו ולעיניו של המטפל המיומן והרגיש.
באמצעות מגע מקצועי ואוהב זואי עוזרת להשתחרר מהדפוסים הגופניים שהתקבעו כתוצאה מכאב או טראומה ולחוות את השמחה והכיף של גוף קל ומשוחרר מכאבים וכיווצים מאטים ומעיקים.

הטיפולים שזואי מציעה נחלקים לשני סוגים: טיפולי מגע  – ופסיכותרפיה גופנית.

טיפולי המגע כשמם כן הם: שימוש בטכניקות טיפוליות מתקדמות לשחרור כאבים והפרעות בתנועה –  בשרירים, במפרקים, ברצועות, כמו גם ברקמות עמוקות יותר. טיפולי מגע מאפשרים למטופלים לחזור לתחושת הרעננות והקלות שטמונה בהם ולמעשה מופרעת על ידי מטען הכאב שגופם נושא עליו ובתוכו.

לאתר של זואי: http://www.zoehill.co.il/

שיהיה המשך שבוע רגוע ומפנק!

הצטרפו לדף הפייסבוק שלי: https://www.facebook.com/hadar.oknin

השאר תגובה