רד-בול, עשי לך כנפיים ועופי מבחריין!

נשארה יממה, נא לחתום…  עצומה נגד השתתפות 'רד בול' במפורמולה-1 מחר בבחריין

 

גילוי נאות: אני אוהבת לשתות רד בול, במיוחד עם וודקה :). ולא שאני זקוקה לכנפיים (אימי הבלתי משוחדת חושבת שאני מלאך גם ככה:). אני גם לא פריקית של עצומות. חלקן מאוד ראויות אמנם ואני חותמת, אבל תמיד זה מלווה  בתחושה שזה בטח לא ישפיע משמעותית על המציאות, אבל הערב, יממה לפני מירוץ הפורמולה-1 בבחריין, ויממה לפני הרד-בול פולגטאג בת"א, נחתה בתיבת הדואר שלי הודעה מעניינת, אקטואלית, ולשם שינוי גם חשובה. אז חשבתי לשתף…

העצומה קוראת ל'רד בול' להודיע שהיא מבטלת את השתתפותה מחר במירוץ הפורמולה-1 בבחריין. הרעיון: החרמת המירוץ בנסיכות תעביר מסר ברור למנהיגי הנסיכות הדכאנית ולאזרחיה: העולם לא ישתוק על ברוטליות של שלטון כלפי אזרחיו. ההנחה של מארגני העצומה היא שבעקבות רד-בול יודיעו צוותים נוספים על ביטול השתתפותם בתחרות, דבר שיגרום לדחייתה, וליצירת "גלי הדף" בבחריין.

לנוסח המלא באנגלית, זהו הלינק: http://www.avaaz.org/en/no_f1_in_brutal_bahrain/?cl=1098466874&v=9294

המירוץ בבחריין נחשב לאחד הרווחיים בפורמולה 1. עלות הקמת המסלול עמדה על כ- 100 מיליון דולר, ולפי פרסומים, למעלה ממיליארד דולרים הושקעו בפרוייקט היוקרתי. יהיה מעניין  לראות את ההתנהלות של 'רד בול' באתגר מחר.

לו הייתי מנכ"ל 'רד בול', הייתי כמובן מבטלת את ההשתתפות במירוץ. ראשית, כי זה הדבר הנכון לעשות מוסרית. שנית, כי תדמית החברה עשויה להפגע אנושות אם תתפס כנותנת גושפנקא או חסויות לדיקטטורים אכזריים: המותג מזוהה בעיקר עם צעירים, שבאופן טבעי גם חשים סולידריות עם צעירי העולם הערבי, אלה המובילים את גל המהפכות באיזור. גם פוטנציאל השוק הערבי הוא ענק. מליוני צעירים ערבים  – שאינשאללה בקרוב יזכו סוף סוף לשתות אלכוהול ביתר קלות במדינותיהם – עשויים לזכור את התנהגותה של 'רד בול', כשזו תנסה לחזק את נוכחותה בבברים, במועדונים ובחאפלות שלהם.

החברה תחליט להחרים את התחרות מחר רק אם כולנו נגרום לה לפעול, בהבינה שהתדמית והמוניטין שלה עומד פה על כף המאזניים. לי כבר ברור מה יגרום לי להגיע או להדיר רגלי מהפולגטאט מחר…

עדכונים בהמשך. תודה ולילה טוב.

הדר

קהילת אוואז – לינק בעברית –

http://www.avaaz.org/he/

השאר תגובה