כנאפה כעכ של פרח רסלאן ולא רק

כנאפה כעכ היה מנת כניסה של פרח ראסלן למאסטר שף, המשיך כדוכן פופ אפ, ועכשיו התקבע במשכן קבע בשוק האוכל הצפוני סמוך לאגמון החולה.

"כנאפה כעכ" היא מנת אוכל הרחוב הפופולרית ביותר ברחבי לבנון. כנאפה העשויה משכבת סולת עדינה ועשירה בסירופ סוכר ושכבת גבינה מותכת מעל. שתי השכבות הללו נכנסות לתוך כַּעַכְ, שהוא בעצם בייגל.

כנאפה כעכ הוא גלגולו המעולה של מתמודדת "מאסטר שף" פרח ראסלן – "הפנים החדשות של המטבח הערבי", כך לפחות הוכתרה על ידי השף אייל שני כשהשתתפה במאסטר שף.

כשהבינה פרח שיש לה ביד מתכון מנצח היא פתחה פופ אפ, וכשגם הוא הוכיח את עצמו אז היא החליטה ללכת על כל הקופה. חמושה בניסיון מעולם הפוד טק ,ניסיון מהמטבח בבית הוריה, תמיכה משפחתית רחבה ורוח יזמית מתובלת באומץ ותעוזה הובילו להקמת בסיס קבוע לכנאפה כעכ בשוק האוכל אגמון מרקט, בכניסה לאגמון החולה.

הכעכ הוא בייגל דק מצופה שומשום בצורת שקיק. הכעכ מתנפח באפייה עד שנוצר בתוכו מעין כיס קטן, כמו פיתה, שלתוכו מכניסים את מנת הכנאפה. בחלקו התחתון של הכעכ יש חור עגול שיוצרים בעת הכנת הכעך – מעין ידית או חור המאפשר להשחיל את הכעכ על גבי מוט או חוט ולתלות על עגלת הרוכל.

וכמה מילים על הכנאפה עצמה. בגדול, קיימים שני סוגים עיקריים של כנאפה. בארץ מוכרת יותר הגרסה שעשויה משערות קדאיף – מחוספסת וקריספית. הסוג השני של הכנאפה הוא הסוג הרך, המוכר בארץ בשם "כנאפה סולת". מכינים אותה על בסיס קמח סולת, ממנו מכינים בצק שמייבשים בתנור ואז טוחנים למרקם חולי, המזכיר מאוד קוסקוס. את הסולת המעובדת מפזרים מעל לשכבת סמנה (חמאה מזוקקת) ולמעלה מוסיפים את הגבינה. ולמתלבטים, יש גם כנאפה מתלבטת – מחאיירה – כנאפה שלא החליטה אם היא עדינה או מחוספסת, ויש בה גם שערות קדאיף וגם סולת. גם וגם.

מה קורה כשמשלבים את השניים? הכעכ מאזן את המתיקות של הכנאפה ומוסיף מרקם של התנגדות, הפוך מהעדינות הרכה של הכנאפה. כך נוצר הביס המושלם. קשוח ומאתגר מבחוץ, מתפנק ומתמסר מבפנים. הרוכלים בלבנון נוהגים להמתיק את הכאכ בסירופ סוכר לפני שמחדירים אליו הכנאפה. הסירופ מרכך את בצק הבייגל, והופך את הבייגל לסוג של דבר מתיקה בפני עצמו.

הגענו לטעום את הכנאפה של פרח ועל הדרך טעמנו גם את המעמולים המדהימים שלה.

עוד לפני הביס, החושים מתחילים לפעול – ריח האפייה הנהדר של הכעכ והצפייה בכל שלבי הכנת הכנאפה כבר גורמים לבלוטות להתחיל לעבוד.

ואז מגישים לכם את המנה היפה הזאת וכבר אי אפשר לעמוד בפיתוי.

השילוב בין הכנאפה לבייגל אכן מעניין, המתיקות מעודנת ובסופו של דבר שובעים כמו אחרי מנת פלאפל.

כנאפה כעכ של פרח רסלאן ולא רק
כנאפה כעכ של פרח רסלאן ולא רק

וככה נראה תהליך ההכנה:

אם אתם מטיילים בגליל ודוהרים על כביש 90 , מוזמנים להאט במסלול שבין ראש פינה לקריית ולפנות ימינה לכיוון אגמון החולה או אגמון מרקט  לטעום את הכנאפה כעכ שהפך למקור עלייה לרגל לכל אוהבי הכנאפה .

לא רק כנאפה: המיזם החדש של פרח רסלאן  

פרח רסלאן , לא עוצרת ומשיקה מיזם חדש "בֵּית אֶל מוּנֶה" – חנות קטנה ומטריפה לכלי בית מעוצבים מעץ זית , תערובות תבלינים מקוריים ומוצרי מזון ביתיים מהמטבח הדרום לבנוני . החנות ממוקמת בצמוד לכנאפה כעכ.

פרח רסלאן , לא עוצרת ומשיקה מיזם חדש "בֵּית אֶל מוּנֶה

בית אל מונה של פרח רסלאן  היא חנות בוטיק לכלי בית מעץ זית, מוצרי מזון ותבלינים בלאדי. כל כלי המטבח בחנות מעוצבים ומממותגים ועשויים בעבודת יד. מוצר הדגל הם תבניות המעמול , או אם תרצו תבניות מורשת. התבניות עשויות מעץ אשור פרי עיצובה של פרח, המתבסס על תבניות המעמול המסורתיות שעברו בירושה במשפחתה.

בניגוד  לתבניות המעמול , שאר המוצרים עשויים עץ זית , מוחלקים, משויפים ומצופים בגימור שמן.. וכל מוצר בחנות נראה פשוט יצירות אמנות . הכלים אינם שבירים, עמידים בחום גבוה ולא נמסים במחבת ללא השגחה וניתן לערבב באמצעותם את החומרים הסמיכים ביותר ולגרד מזון שנדבק לתחתית התבנית. טיפ קטן מפרח : "ליטוש עדין מדי פעם יסיר מהם סימני צריבה וכתמים."

בין המוצרים בבית אל מונה: קרשי חיתוך בגדלים שונים ,שלל קערות וקעריות , מסחטת לימון, כפות בישול והגשה , כפיות דבש, מצקות וליין של תבלינים מהמטבח הדרום לבנוני כמו : תבלין אורז וממולאים, מחלב, כמונה – תערובת תיבול דרום לבנונית אוטנטית, סומק טהור , שבע בהרט, תערובת זעתר בלאדי וגולת הכותרת שמן זית שנמזג על ידי הקונה עצמו לבקבוק לפי בחירתו.

ועוד קצת מסורת

מונה הוא מנהג בלאד א-שאם לשמר מזון בשיטות שונות ולאגור אותו לימי החורף או לימים שאותו מזון חסר במשך השנה. אל-מונה הוא שם לכל המזונות והמאכלים המשומרים, ובהם: ירקות, פירות, דגנים, קטניות, גבינות, חמוצים, ריבות, חמאה, שמן וחומץ, מיצים ותרכיזים, פרחים ועשבי תיבול. מקום האחסון נקרא “בית אל-מונה” – “החדר הטעים”, והוא נחשב לברכת הבית.

בֵּית אֶל מוּנֶה >>>> https://farahraslan.com/shop/

אז כשאתם מטיילים בצפון אל תפספסו את הפנייה ימינה לכיוון אגמון החולה או אגמון מרקט או פשוט שימו בווייז בית אל מונה או כנאפה כעכ.

הצטרפו לדף הפייסבוק של הבלוג הדרלינג

לאינסטגרם שלי

Calvin Klein Shoes

השאר תגובה