פסטיבל טעמים בעמקים – עד ה-15 לפברואר

פסטיבל "טעמים בעמקים" מופק זאת השנה השמינית, וכולו סביב אירועים ואטרקציות קולינריות באיזור העמקים.

אנחנו הוזמנו לסיור לכבוד הפסטיבל קצת אחרי שהתחיל ואחרי שחלק מהפעילויות במסגרתו כבר התקיימו.

לכן אתעמק יותר במה שחווינו בסיור ובפעילויות שעוד נותרו במסגרת הפסטיבל.

פתחנו את הסיור בקיבוץ דליה בבית הקפה שלהם שנקרא "זהר בדשא".

שם אכלנו ארוחת בוקר בצורת בופה (ירקות, גבינות, לחמים וחביתות). במהלך כל חודש פברואר תוגשנה ב"זהר בדשא" ארוחות בראנץ' במחיר מיוחד של 39 שקלים.

משם יצאנו לסיור בשטח על ג'יפ באיזור רמות מנשה (זהו שירות שניתן להזמין גם דרך "זהר בדשא" וגם באופן עצמאי), שכלל נוף מרהיב וסיפורים על ההיסטוריה וההווה של המקומות בהם טיילנו.

אנחנו קיבלנו טיול מקוצר של שעה, אבל הבנו שבמקרים רגילים הסיור הרבה יותר מקיף ובן כמה שעות.

אחרי טיול הג'יפ נסענו לטעום מ"בתים פתוחים" ביוקנעם המושבה.

מדובר במן הפנינג במסגרתו בתים שונים במושבה מציגים את מרכולתם בביתם.

אנחנו ביקרנו בשלושה בתים שונים שמציעים מוצרים שונים: תיקי עור, תכשיטים ודברי מאפה (מעולים, יש לציין).

שתי שבתות כאלו כבר עברו על המושבה ובשבת האחרונה (הקרבה), כל הבתים הפתוחים יציגו "בבית העם" של המושבה את מרכולתם בצורה מרוכזת, יחד עם הופעות ואטרקציות נוספות (פרטים באתר שיצורף בהמשך).

עוד במושבה נחשפנו ל"תערוכת הטרקטורים" (ידעתם שיש דבר כזה?), שמכילה עשרות טרקטורים עתיקים בעלי היסטוריה, חלקם עוד עובדים ואף מככבים בסדרות וסרטים ברוח התקופה.

משם ישירות ל"חוות דרך התבלינים" בבית לחם הגלילית – חוות תבלינים, אשר מגדלת את תבליניה ומשווקת אותם במרכז המבקרים בו ביקרנו ובעוד חנויות בארץ ובחו"ל.

מכיוון שהיה יום גשום, לא סיירנו בחווה, אלא נשארנו בחנות המפעל להתרשם משלל הצבעים והריחות של התבלינים והמוצרים השונים שהם מציעים.

(פירוט על פעילות המתרחשת שם במסגרת הפסטיבל בהמשך)

משם המשכנו אל מסעדת פרנ'ליקו שברמת ישי – מסעדה אסיאתית איכותית בנוף מדהים.

בפרנג'ליקו רמת ישי העבירו לנו סדנת סושי.

למדנו באילו אצות כדאי להשתמש, על איזה צד של האצה שמים את האורז, באיזה אורז משתמשים ואיך מכינים אותו, מה צריכה להיות צפיפות האורז בסושי, על המילויים השונים וסוגי הסושי  השונים.

סדנה כיפית ולא מסובכת. ואחרי שטרחנו קלות, נהנינו משלל סוגי סושים מעולים שהמקום מציע.

(פרנג'ליקו רמת ישי משתתפת בארוחות הפסטיבל במחירים מיוחדים – פרטים בהמשך הפוסט)

משם עברנו לעוד מסעדה "ללה" שמה, שנמצאת בקיבוץ שריד.

לא הכרתי את המקום, ומסתבר שזה היה פספוס. מדובר במסעדה מצויינת – נהניתי מאוד מכל מה שטעמתי שם.

החל מהלחם עם המטבלים, הרביולי בטטה המצויין, החציל בשמנת ופרמז'ן, פיצת הרוקפור, הבשרים הנהדרים וכלה בטראפלס שהיוו קינוח מצויין לארוחה מושלמת.

(מסעדת ללה משתתפת בארוחות הפסטיבל במחירים מיוחדים – פרטים בהמשך הפוסט)

מפוצצים עד מאוד, נסענו להוריד קצת את האוכל עם יין ביקב הבוטיק הביתי "נחמני" שבגן נר.

היין מיוצר כולו במתחם הבית הפרטי של המשפחה ומאוחסן במרתף הביתי.

סה"כ מיוצרים 1500 בקבוקים בשנה ונמכרים בעיקר בחו"ל.

טעמנו את השיראז שהיה טוב מאוד ואת המרלו שפחות קולע לטעם שלי.

היקב זכה במספר מדליות נחשבות בתחום.

משם המשכנו למסעדת "קימל בגלבוע".

להגיע לקימל בגלבוע שבעים = לא מומלץ בכלל!

אבל מכיוון שאנחנו בלוגרים, יש לנו קיבה מיוחדת שבנויה לכמה ארוחות ביום, אז….הצלחנו להתמודד עם האתגר.

בקימל בגלבוע כבר אכלתי בעבר ונהניתי מאוד, וגם הפעם היה תענוג עילאי!

הגענו בשעות הערב, כך שלא הצלחנו להינות מהנוף המרהיב שנשקף מהמסעדה, אך כן נהנינו ממנות נהדרות עם איכות בלתי מפוקפקת.

כל המנות היו טעימות להפליא, אך המצטיינות מבחינתי הן:

ריזוטו פטריות ותרד (ראשונה), שאטו בריאון פילה בקרם כמהין ואגוזים (עיקרית) והפבלובה (קינוח)

(מסעדת קימל בגלבוע משתתפת בארוחות הפסטיבל במחירים מיוחדים – פרטים בהמשך הפוסט)

דברים שחשוב לציין שעדיין מתקיימים במסגרת פסטיבל "טעמים בעמקים":

1. ב- 30.1 תתקיים תחרות "שף העמק" הראשונה, בין השעות 17:00-20:00, בחוות דרך התבלינים בבית לחם הגלילית.

בשלנים חובבים מאזור העמקים יתחרו על המנה הראשונה המנצחת.

הכניסה חופשית לציבור הרחב. מי שיגיע יהנה מ:

אורי גלילי בנגינת רקע, אבי ציטרשפילר התבלינאי וההרבליסט בהרצאה מעניינת, המתכונים של המנות המתחרות ,יין של יקבי כרמל והפתעות לרוב.

2.  בין התאריכים 5-15.02.2012 תהינה ארוחות במחירים מיוחדים במסעדות רבות באיזור, המשתתפות בפסטיבל.

הארוחות יכללו מנה ראשונה + עיקרית + קינוח + כוס יין של יקבי כרמל במחירים של 79-109 ₪  (המחיר נקבע לפי המנה העיקרית).

טעמים של בוקר – ארוחות בוקר ב- 39 ₪ .

לכל הפרטים אודות האירועים, המסעדות, התפריטים, המבצעים, והפעילויות המתקיימות במסגרת הפסטיבל, הכנסו לאתר הפסטיבל:

פסטיבל טעמים בעמקים

תהנו!

הצטרפו לדף הפייסבוק שלי: http://www.facebook.com/Ok.Hadar

מודעות פרסומת

4 מחשבות על “פסטיבל טעמים בעמקים – עד ה-15 לפברואר

השאר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )